Selasa, 3 September 2013

Natijah bersama Peringatan

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..tanggal 1 Sept 2013 aku dan sahabatku selamat tiba di bumi Nilai, ramai jgk kwn2 tanya nape pergi awal n mcm2 la..jwpanku..nak siap first draf utk thesis walau ada agenda lebih penting..huhu rasa dah sebati ngan proposal dlm bi tetiba dpt SV (penilai yang nilai proposal sem 6 hari tu) beliau mitak wat dlam  Arabic..menung panjang la aku..huhu Hmm..hjung minggu ni kena balik kampung plak..test keta kali ke-2..kuang2..redha je.. ;-)

3hb 9 baru sempat ke kampus dan menggunakan wifi yang ada..he3 rancangnya nak jumpa ..SV..

Kembali pada tajuk..result sem 6 dah kluar..dgr cite 31hb 8 kluar..alih2 dpt mesej dari kawan dah bleh check result sblum tarikh tu lagi..apa lagi terus check..he3 Syukur alhamdulillah.. walau pun pointer sem 6 turun(tak dapat DL), aku tetap bersyukur sebab PNGK tetap naik.. 1 A, 2A-, 2B+ & 1C+(kafarah malas hafal sebijik2). Aku memang tak suka hafal sebijik2 sebab aku suka baca, faham n buat ayat sendiri..tak dengar pesan lecturer sgt dapat la padahnya..huhu bila dah subjek 3 jam kredit dapat C+, ia effect kat pointer la..decreased sampai 3.31..umi cakap tahniah..xpe dah tu asal tetap 3..lagipun pointer akhir tetap naik.. ye naik, even 0.01..he3 tetap penting kn..? umi pesan wat terbaik sem ni sebab aku ada 1 sem je lagi kat kampus..sem akhir praktikal dan tesis je.

Peringatan..bleh jugak dipanggil muhasabah..pengajaran.. Why? sebab dengan semua ni ia sentiasa mengingatkan kita di mana kedudukan kita sekarang ni..jarak kita dengan matlamat kita..

MUET..kenapa tiba2 MUET? ntah la..selagi tak dapat Band 3, final year student tidak berada di zon selesa..

Tata.. titi..tutu..lain kali pula..sebab kena kembali kepada niat sebenar mai kampus..hihi

Wassalam..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bicara Khalifah