Rabu, 26 Disember 2012

Kadang-kadang...

Assalamulaikum....

Hmm..bila ayat2 academic xleh masuk dalam cekera minda ni..aku pilih untuk tdo..he3 keputusannya banyak tido..huhu..kwn sebilik ckp kimah sem ni banyak tdo klu x leh study..aku diam x leh nak jwap apa2..bia la..

Dan..sekarang..aku sedang berjinak-jinak main game untuk rhat lpas sjam study..pas2 sambung balik..he3 aku jarang sangat main game..kwn sblik ckp..aaiik..sejak bila pandai nak main game ni..aku sengih je..kuikui..

Pembangunan Modal Insan..itulah subjek ke-4 yang aku study dalam fatrah study week ni..huhu baru abis baca 4 chapter dari 9 chapter..lpas smayang nati sambung plak..huhu

Hmmm..kadang-kadang..tanpa aku sedar kata2 berbau sindiran telah mencalar hatiku..huhu hanya sabar dan redha je la.. mengapa wujud cara sindiran untuk menegur??? itulah manusia..kalau dia ingat suatu hari nanti setiap kata-kata yang dikeluarkan pasti akan diuji..mesti dia pilih untuk tidak berbuat demikiankan???

Setiap manusia ada kelebihan dan keburukan masing2..tak perlulah kita mengata sesama sendiri..
Adakah kita dicop lemah andai tidak membalas setiap hunusan pedang ke arah kita???
 jwapannya TIDAK.. Aku ada baca buku Bahtera Penyelamat karya Fathi Yakan, beliau ada mejelaskan mengenai ini diakhir buku tersebut.

Tapi..aku juga ada membalas serangan tersebut apabila benteng sabar aku runtuh...huhu







2 ulasan:

Bicara Khalifah